Documente

Prezentele date fac referire la documentele necesare repatrierii decedatilor din strainatate, ce trebuie intocmite in conformitate cu regulile internationale de transportare a trupurilor neinsufletite.

IN URMA CONSTATARII DECESULUI SUNT NECESARE URMATOARELE DOCUMENTE:

Firma ce presteaza servicii de repatriere decedati este nevoita sa se supuna regulilor internationale, prin urmare, aceasta va incheia un contract in care va specifica toate detaliile de care se ocupa si tot demersul ce cuprinde transportul unei persoane decedate. Obtinerea documentelor necesare repatrierii persoanei dragi necesita estimarea unui timp in care acesta va fi prezenta in tara natala. Acest lucru are in vedere distanta ce trebuie parcursa.

 

Documnetele necesare repatrierii reprezinta responabilitatea firmei noastre, detalii ce sunt specificate in contractul generat prin acordul ambelor parti. In contract sunt necesare specificatiile cu privire la: sicriul necesar transportului, a carui componenta trebuie să prezinte lemn si zinc, inclusive timpul de tranfer a decedatului. Prezenta documentele este obligatorie, drept urmare, sunt oferite la solicitarea serviciului decedati din tara in care s-a petrecut tragicul eveniment. Documentele pentru repatriere sunt obligatorii, acestea fiind o solicitare a serviciului decedati din fiecare stat in parte.

 

Prezenta certificatului de non-contagiune care atesta faptul ca decedatul nu a suferit de diverse boli contagioase; Observatie: Medicul constatator trebuie anuntat de intentia dvs. cu privire la transferul in tara natala a decedatului, respectiv: cartea de identitate/buletinul, certificatul de nastere, certificatul de casatorie.

CONDITII AFERENTE PROCEDURII DE REPATRIERE
TREBUIE SA AVETI IN VEDERE:
COSTURI PENTRU ELIBERAREA DOCUMENTELOR

Pentru a se putea beneficia de documentele necesare repatrierii este prevazuta achitarea unor taxe, acestea variind in functie de stat/oras/localitate.
Autoritatile locale din zona in care a avut loc decesul, solicita achitarea taxelor necesare eliberarii documentelor, pentru efectuarea procedurilor evidentiate in legislatie pentru transportul in tara natala a defunctului.

AJUTORUL DE DECES

Ajutorul de deces este o suma ce se acorda unui asigurat sau unui pensionar, mai cu precizie, oferindu-se membrilor familiei (sotul, copilul, parintele, tutorele), care s-au ocupat de cheltuielile necesare inmormantarii.

Suma de care beneficiaza familia defunctului variaza in functie de urmatoarele criterii:

Noutati importante din septembrie 2024!
Incepand din septembrie 2024, conform noii legi a pensiilor (Legea 360/2023):
Ajutorul de deces va fi acordat si persoanelor care se asigura cu cel putin sase luni inainte, indiferent de stagiul de cotizare.
Mamele si tatii aflati in concediul pentru cresterea copilului vor beneficia si ei de acest ajutor, daca, din pacate, apare un deces.
De la 1 septembrie 2024, ajutorul de deces poate fi primit si prin virament bancar.
Acesta poate fi acordat nu doar persoanelor fizice, ci si companiilor care fac dovada ca au suportat cheltuielile aferente decesului

DOCUMENTELE NECESARE OBTINERII AJUTORULUI DE INMORMANTARE SUNT:

In dreptul celor mentionate mai sus, este necesar si prezenta altor documente ce privesc starea civila a solicitantului, prin care este evidentiat gradul de rudenie (grad I) cu defunctul. In cazul in care solicitantul nu se afla in relatie de rudenie este necesara o declaratie notariala prin care sa se poata demonstra ca persoana in cauza a suportat cheltuielile de inmormantare (+ facura fiscala drept dovada).

SUNT NECESARE URMATOARELE DOCUMENTE:

Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.